Reis naar Parijs: Hoe Eonics Dromen Waarmaakt

reis

Note: please scroll down for the English version

Sinds mei werkt de 40-jarige uit Zuid-Afrika afkomstige Jaco Benadé bij Eonics, waarbij hij op het stranduitje in juni veel van zijn collega’s voor het eerst ontmoette. Daar werd ook de actie Reis naar Parijs gelanceerd: elke consultant die een nieuwe collega bij Eonics binnenbrengt, krijgt dan als dank een geheel verzorgd weekend naar Parijs aangeboden. En laat nu juist Jaco een oud-collega overhalen om de stap naar Eonics ook te maken. Samen met zijn vrouw Carlé genoot hij daarom het weekend van 8 t/m 10 september letterlijk (het was nog 35 graden) en figuurlijk van een hartverwarmend weekendje Parijs.

Jaco vertelt: ‘We vertrokken vrijdagochtend al om 8.00 uur van Rotterdam Centraal met de trein naar Gare du Nord in Parijs. Thuis hadden we een programma gemaakt van de bezienswaardigheden die we wilden bezoeken. Omdat we van Eonics een OV-voucher hadden, konden we in Parijs alles gemakkelijk bezoeken, want of het de trein, bus of metro was, alles was er goed geregeld.

Nadat we onze koffers bij het hotel hadden gedropt, gingen we naar de Stade de France waar juist die dag het WK rugby van start ging, een sport waar we toevallig allebei fan van zijn. Op een scherm buiten het stadion hebben we de opening gevolgd en dat was prachtig. Vervolgens hebben we de Notre Dame en de Eiffeltoren bezocht en daar in de buurt veel gewandeld. Na het eten, en nog rugby kijken op tv, was de eerste dag voorbij.

Vanwege de rugby waren er vast extra veel toeristen want bij het Louvre stond zaterdagmorgen een wachtrij van wel 1 kilometer dus we zijn niet naar binnen gegaan. Ondanks de warmte besloten we de Arc de Triomphe te beklimmen, wat ons een prachtig uitzicht over Parijs bood. Daarna hebben we in de omgeving  daaromheen gewandeld en de luxe winkels als Louis Vuitton bekeken. ‘s Avonds had Eonics voor ons een boottocht van 2 uur, met diner op de Seine, geregeld. Dat was ook geweldig.

De sfeervolle boottocht met diner was geweldig!

Zondag moesten we om 12.00 uur alweer vanaf Gare du Nord vertrekken dus toen hebben we niet veel meer gedaan. We hebben enorm van deze reis genoten. Bij veel Zuid-Afrikanen staat Parijs op hun bucketlist, ook op de mijne, dus die kan ik er dankzij Eonics nu afstrepen!’

Wil jij ook op reis? Ook mensen die niet bij Eonics werken kunnen een nieuwe collega aandragen! Kijk voor de huidige actie op eonics.nl/reis.

English version

A trip to Paris: How Eonics Makes Dreams Come True

Since May, the 40-year-old South African native, Jaco Benade, has been working at Eonics. He met many of his colleagues for the first time during the beach outing in June. It was then that the “Journey to Paris” initiative was launched: every consultant who brings a new colleague to Eonics receives a fully arranged weekend to Paris as a token of appreciation. As it turns out, Jaco persuaded a former colleague to join Eonics as well. Alongside his wife, Carlé, he relished a literally (with temperatures reaching 35°C) and figuratively heartwarming weekend in Paris from the 8th to the 10th of September.

Jaco shares: “We left on Friday morning at 8:00 AM from Rotterdam Central heading to Gare du Nord in Paris. At home, we had created an itinerary of the attractions we wanted to visit. Since Eonics provided us with a public transport voucher, we could conveniently access all places in Paris, be it by train, bus, or metro – everything was well-organized.

After dropping our luggage at the hotel, we went to the Stade de France. On that particular day, the Rugby World Cup was kicking off, a sport both of us happen to be fans of. We watched the opening on a screen outside the stadium, and it was magnificent. Next, we visited Notre Dame and the Eiffel Tower and took a long walk nearby. After dinner, and watching more rugby on TV, the first day was over.

Due to the rugby event, there were probably more tourists than usual, because there was a 1-kilometer long queue outside the Louvre on Saturday morning. Hence, we didn’t go in. Despite the heat, we decided to climb the Arc de Triomphe, which granted us a breathtaking view of Paris. We then strolled around the vicinity and gazed at luxury shops like Louis Vuitton. In the evening, Eonics arranged a 2-hour boat ride for us with dinner on the Seine, which was splendid.

On Sunday, we had to depart from Gare du Nord by 12:00 PM, so we didn’t do much else. We immensely enjoyed this trip. For many South Africans, including me, Paris is on their bucket list. Thanks to Eonics, I can now tick it off!”

Want to travel too? Even those who don’t work at Eonics can refer a new colleague! Check the current promotion at eonics.nl/en/reis .